Monday, December 21, 2009

lepas ni kemane kita...

"thanks n gudbye"... "ok la aku balik dulu.. ape2 hal contact"...."bye.. nanti jgn rindu aku pulak"... "ok.. trima kaseh bbyk.. aku balik dulu eh".... "kalau free dtglah rumah aku"... adakah sekadar klise bagi menzahirkan pemergian seseorang.. agar tidak dituduh sombong hingga dapat mengguris hati.... " sampai hati balik tak bagitau aku"....

itulah kate2 yg lazim kita dengar menjelangnya perpisahan... tiada lain yg mampu diharap kecuali bertemu semula..... adakah esok? lusa? tulat?... atau sekadar harapan yg tidak berpenghujung???..... dan kate2 tersebut masih segar dlm ingatanku... aku juga mmpunyai harapan yg sama.... pertemuan semula... ntah mengapa perasaan sayang itu boleh wujud.. walaupun tidak perlu diungkap dengan kata2... aku yakin... ketika ini.. kita semua sdang rancak menghitung masa depan masing2 yg penuh dengan perancangan... tidak kurang juga yang sedang bosan hidup di rumah... masih buntu dengan masa yang saban hari mencemburui kita dan meninggalkan kita tanpa rasa belas kasihan....
padaku.. tempoh 1 tahun lebih di mktb telah mninggalkn kesan yg cukup mndalam... pelbagai ragam manusia... situasi yg penuh kepelbagaian... disulami tindakan dan pendekatan yg 'rasional'... hingga dapat mengajarku untuk menghadapi masa muka.. yg penuh dengan ketidaktentuan.... dimanakah kita selepas ini?? adakah di bawah?? atau di atas?? ataupun masih seperti dulu tanpa sebarang perubahan...
kepada semua rakan.. persahabatan yg telah terjalin merupakan perkara yg paling bernilai pernah aku miliki... harapanku cuma satu... ikatan yang telah terjalin ini mampu disuburkan... dan tiada apa yg mampu memisahkan kita... kecuali maut... aku502..

No comments:

Post a Comment