Monday, March 1, 2010

Assalamualaikum...

fuhh...akhirnya aku berkesempatan mencoret sesuatu dlm blog ni.all dis while aku bace jer tak tergerak pown nak sign in.so..kiranya aku beginner la dlm blog ni.whatever laa..

aku tengok bdk pompuan yang rajen tules2 kt blog ni una n wan,aku harap bdk pompuan yg laen join laa blog ni..tak pun bace mende2 kt dlm blog ni..

anyway hari2 aku sangat busy dgn tugas aku sebagai pembantu jualan di sebuah kedai buku yg banyak menjual buku keluaran pts n telaga biru..aku rase aku dah hafal sumer tajuk buku kt ctu...di kesempatan itu juga aku merebut peluang utk bace buku secara percuma..

aku nak cdgkn kt sape2 yg berminat dlm bidang medik belilah buku keluaran telaga biru..tajuk die"DENYUT KASIH MEDIK"....pengarang die DR.FARHAN HADI( suami novelis FATIMAH SYARHA )...best gak arr.harga die rm23...tak mahal pown..

sepanjang aku bekerja aku mmg berkwn dgn orang yd jauh lebih tua dari aku....contohnya..akak jual aiskrim yg ada 2 anak.....abg jual water dispenser yg ada anak buah amek spm2009....akak jual jeruk....yg paling tak tahan KFC btol2 dpn kdai aku...menggoda glerr...mmg mujahadah giler2 aku especially bile tgh bulan.....perut kata nak....tapi poket kosong rase cam nak melalak jer...akhirnya aku BERPUASA..haha

aku juga berpeluang utk meng"ushar" student2 u yg slalu dtg cni...aku pown prnh bnyk kali jumpa senior tgb yg buat foundaton kt ktt..pemandangan org pakai tdng labuh n purdah mmg slalu ade...teringat kt ckg hajah noorliza...orang negro pown banyak gak..diorang mcm nak cari gaduh jer ngan aku bile aku ckp buku english tak de...cuak gak...jantan2 negro tu sker sangat pakai sluar baggy...rase cam skit jer lagi nak jatuh....

gaji basic aku rm500 jer tp kalu rajen ot dptla banyak...tp rm500 tu lebih dari mencukupi utk aku....alhamdulillah....aku rase bersyukur gak dpt kerja kt situ sbb ari2 dpt membersihkan jiwa yg tak berapa bersih ni dgn bace buku2 agama...

ok laa....sampai di sini sahaja...insyaAllah next time aku coretkan ckit tazkeerah utk tatapan sumer...sekian wasalam.....dari aku..aisyah

No comments:

Post a Comment