Thursday, July 8, 2010

SEPURNAMA BERLALU...

BONJOUR!


Dah lama aku x update. And dah sebulan genap lebih aku kat dunia perantauan ni. Banyak sangat benda yang aku dah tinggalkan selama sepurnama ni. Family, friends, ASTRO, PSP, PS2, laptop (bukan netbook yg lembab processornya; Intel Atom. Argh! Rasa nak beli MacBook!).

Especially makanan2 malaysia eg. nasi. Kan?

WRONG!

Ramai orang cakap,"Baik ko makan mknn msia puas2, nanti x merasa la kat sana". Ingat lagi kakak aku cakap bende tu bile aku tgh khusyuk makan Mac n Cheese kt Bukit Bintang dua malam sblm aku fly. Tetibe takut pulak dengar. Well, she's definitely wrong.

Boleh dikatakan hampir tiap hari aku makan nasi, berlaukkan ayam masak pelbagai aneka; goreng, paprik, masak merah, kicap, black pepper, tom yam kung dan akan datang sambal belacan. Nak dapat roti canai pon x la susah, pergi je memana kedai asia, mesti berlambak. Tp of coz la x sebest kat Msia.

My point is (ape korg igt aku suke2 nk bg kuliah pasal makanan?), bagus la kalo ko nak dgr pendapat orang lain. memang bagus, minda korang akan terbukak sikit. tapi kalau pendapat org tu menakutkan kau, x payah la risau sangat, sbb nama pun pendapat, x semestinya betul, mcm la dia tu PAKAR sangat kan? Experience and discover yourselves, with HELP of others, not BY others.

Renung2kan, dan selamat beramal.



xoxososxooox=30abcxx,
ZULLY HOLLY.

No comments:

Post a Comment