Thursday, May 20, 2010

Salam & Hi!

Hi people! Aku rasa macam dah agak lama sejak aku menulis kat sini. Haha. Busy sikit dengan collegelah. Hurm, sekarang ni hari Sabtu pun aku ada class, IELTS, sebab nak apply ke UK kena ada benda alah ni. Haha. Bosan gila, it's like 5 hours of English for one day, every weekend. Haish.

Anyways, first aku nak comment post Lele. Haha.
Sabar ya Lele? Aku faham apa yang kau maksudkan, mungkin memang diorang busy. Lagipun, mungkin diorang tak ada credit (?). Haha. Entahlah, aku pun tak tau nak cakap apa. Haha. Done.

Now, aku nak cerita pasal application aku ke university kat UK :)
So, basically aku kena apply sendiri. BNM bagi 10 university untuk aku apply. Aku kena apply sometime in July/August tapi maximum boleh apply 8 uni sahaja. Haha. 10 university yang BNM suruh aku pilih untuk apply adalah;

1. London School of Economics


2. Oxford


3. University College London

4. Cambridge
5. Warrick
6. Exeter
7. Durham
8. St. Andrews
9. Nottingham
10. Birmingham

So, korang rasa mana yang aku patut apply? Haha. Sebab aku cuma boleh apply untuk 8. Haish. By the way, aku dah tolak Cambridge awal-awal dari list ni. Haha. Sebab, untuk apply Oxford/Cambridge tak guna UCAS. Tapi, guna OxBridge application. Disebabkan dua uni ni sangatlah suka bersaing, cuma boleh apply ke salah satu je. Haha. Aim utama aku 3; LSE, Oxford or UCL. Hahaha. Bajet cam dapat je. InsyaALLAH.

I guess that's it for now. Goodluck kepada semua yang bakal menempuh kehidupan baru nanti. Ingat, jangan hilang diri sudah. Haha. Lagi satu, jangan jadi excited sangat dengan kebebasan baru tu, nanti boleh tersesat. Haha.

P/S: Exam final Sem 1 aku dah dekat. Doakan aku ya? *wink*

aku ishaq

No comments:

Post a Comment