Friday, October 22, 2010

hari2 naik keretapi,
untuk ke kelas di izmailovskaya,
dari rusia datang ke mari,
untuk bersua di blog 50 dua.

hahahaha..

hai semua,

sihat?
hows life?
okay?
ke k.o?

masuk hari nie da genap sebulan aku duk moscow. alang2 aku menulis kt blog nie..aku cte la sket2 hidup aku kt sini.

hari2 ak lalui hari y letih. sbb ap? sbb...........kelas ak jaoh gyle kot. kalau nk smpai awal 5-10minit, aku kena gerak dari hostel sejam setengah awal. haa!! hostel jaoh gila kot ngan kelas..n 1 more thing kelas aku berterabur. kelas bio organic kat bangunan nie..kelas math kat bangunan situ. tp y nie kira okay lagi sbb kne jln kaki je..kelas phtsical culture(PJK) kne naek tren. tp kre okay lagi sbb 1 stesen je lepas izmailov(y ak bgtaw awal tdi tu) . kelas anatomy jaoh..kne naek bpe stesen ntah. tp y best sal kelas anatomy, kelas dia dekat dengan 2 shopg complex.. ley la cuci2 mata ps kelas..n kelas anatomy dekat ngn bangunan kremlin tu(rujuk gmbr ak lm fb..hahaha). tren kat sini ktorg panggil metro..n tersangatla pantas dan efisien. korang bayangkanla tren smpai 2minit sekali..x tak sama la cm ktm. bagai langit ngan bumi..tp jgn risau ktm tetap da best. hahaha

satu perbezaan yang boleh rasa ngn pancaindera, kire obvious ar, ialah cuacanya. hari2 sejuk kot..xley da ak nk pakai baju seksi2 kecik2..hahaha. hari2 pakai sweater, long coat, jacket.. sekarang musim luruh tak habis lagi..tapi dah agak sejuk. sebagai contoh, hari nie suhu 5(siang) n sekarang(malam) 3. sejuk kn? ke x sejuk lagi?hahahaha..

satu lagi kelainan kat sini, orang rusia x brpe nk mesra..jrg2 je kalo senyum, senyuman aku dreply. aku rse sbb dorg xtaw kot senyum tu sedekah..hahaha. alang2 masuk bab agama sket, kat sini nak semayang agak tough..korg bsyukur la y mne still kt malaysia. kat bangunan kelas mne ad surau..kat mne2 pn act. nak jmpe masjid pn susah..ktorg kt sni smyg merata-rata je. celah2 tangga, ats pdg n kdg2 ad y gamble smyg lm fitting room(2 kalo y ad kt mall ar).

sepatah dua kata untuk alin :)

alin, never give up!! jangan risau..jdikan ap y jdi tu sebagai cabaran. aku tahu ko ley buat..make me proud. (chewaahh..) anggap semua tu ujian tuhan, tuhan x bebankan hambanya dengan bebanan y x mmpu dtanggung oleh hambanya itu.

smpai sini jela dulu kot coretan aku..ada masa nti aku post lagi.

bye..





1 comment:

  1. thanx la yen..semangat aku dga ucapan ko yg da macam kata2 sorg motivator..btul la ckap ko..kalo aku xmampu wat Alevel mst Allah xbg dugaan ni kat aku..mknenye aku boleh la kan..insyaAllah i'll make u proud..huhu

    aku igt aku sorg je yg susah..upenye hidup ko lg mencabar kan..gler r life kat sane..smoge ko dpt trus bertahan..go go Yen!!hehe

    -Alin-

    ReplyDelete